Ponekad se povijest i umjetnost stisnu na prostor veličine nokta.
Poštanska marka nije tek papirnati dokaz poštarine – ona je minijaturna slika, mali galerijski eksponat koji putuje svijetom.
Godine 1995. upravo je filatelija postala mjesto gdje je ispričana priča o kravati. Izdana je serija od tri marke pod nazivom „Kravata – Croata”. Svaka od njih prikazuje jedno poglavlje njezine povijesti: rubac konjanika iz 17. stoljeća, elegantni nabor engleskog dandyja iz 1810. godine i kravatu modernog poslovnog čovjeka. Autor vizualnog koncepta bio je akademski slikar Lovro Artuković, koji je kravatu pretočio u likovno djelo dostupno svima – ne samo u muzejima i galerijama, već i na svakom pismu koje putuje svijetom.
Ove su marke pokazale kako filatelija može biti i umjetnost i komunikacija. Nakon njihova izdavanja, pažnju nisu privukli samo kolekcionari. Priča o markama stigla je i do modnih medija. Luksuzni tajvanski časopis C’est moi zatražio je službene reprodukcije bloka maraka za članak o kravati, a uz njih je poslana i fotografija pulske Arene s kravatom oko zidina. Rezultat je bio raskošan članak koji je spojio modu, povijest i umjetnost – sve preko malenog grafičkog formata poštanske marke.
Kravata je i prije i poslije tog izdanja prolazila kroz različite oblike – od rupca, preko visokih ovratnika i leptir-mašne, do današnje duge trakaste kravate. No na marki je zabilježena njezina transformacija u tri kadra, u tri vremenska prijelaza, kao da je riječ o izložbi u minijaturi.
