Prilikom odabira kravate, boje su ono što prvo privuče pažnju, a tek potom dizajn. Hubert di Givenchy je rekao da kravata s ugodnim bojama ima veće šanse za odabir nego ona s upečatljivim dizajnom, ali neprivlačnim bojama. Boje na kravati izazivaju trenutačne emocije koje su jače od onih koje proizlaze iz dodira i osjećaja tkanine. Iako su težina, veličina i osjećaj tkanine važni, boja kravate daje dodatnu simboličku vrijednost i estetsku kvalitetu. S druge strane, boja može učiniti proizvod brzo zastarjelim. Majstorstvo vrhunskih proizvođača kravata očituje se u njihovoj sposobnosti da predvide i unaprijed prepoznaju boje koje će privući njihove kupce.
Percepcija boje ovisi o osobnoj kulturi pojedinca, njegovoj sposobnosti opažanja boja i emocionalnom stanju koje boja izaziva. Zbog toga, boje na kravati zahtijevaju stručno usklađivanje, analizu kupovnih trendova i sposobnost harmonizacije mogućih kombinacija boja. Postoje brojni traktati o značenju boja i psihološkom utjecaju koji one imaju na ponašanje pri kupnji i želju za svakodnevnim promjenama koje su tipične za modu. Sljedeće su kratke indikacije o bojama koje bi nas mogle navesti da kažemo: “Pokaži mi boju svoje kravate i reći ću ti tko si.”
Referenca: Nodus br.3